Technische SEO is van belang als fundering van jouw website. Vaak is het lastig te bepalen waar je moet beginnen met verbeteren en dus hebben wij dit voor jou op een rijtje gezet.

Meta-titels en -beschrijvingen

Meta-titels en -beschrijvingen zijn stukjes informatie bij een pagina, speciaal voor Google en andere zoekmachines. Het is de informatie die de zoekmachines laten zien in de zoekresultaten.

Wij optimaliseren de titels en beschrijvingen, aan de hand van de volgende eisen:

  • Meta-titels moeten minimaal 39 tot maximaal 60 tekens lang zijn
  • Meta-beschrijvingen moeten minimaal 105 tekens tot maximaal 160 tekens lang zijn

Bovendien schrijven we titels en beschrijvingen die zo sterk mogelijk converteren, dus de meeste bezoekers naar uw website laten klikken.

Tip: een handige tool om jouw meta-titels en -beschrijvingen te testen is de Google SERP Snippet Optimization Tool.

Website-indexering door Google

De juiste indexering van pagina’s en de website garandeert dat Google ze oppakt. Op die manier komt geschreven content in de zoekresultaten terecht. Bovendien houden we rekening met de indexering van foto’s, video’s en andere vormen van content. We melden pagina’s handmatig aan of zorgen er vanuit een sitemap voor dat Google de website volledig oppakt.

Laadsnelheid van pagina’s

Een kortere laadtijd zorgt voor meer conversies, zo blijkt uit onderzoek. Als een pagina in 1 seconde laadt in plaats van na 5 seconden levert dat 2,5x meer omzet op. Daarom verkorten we de laadtijd met:

  • Geoptimaliseerd webdevelopment en een webdesign dat snel laadt
  • SEO-optimalisatie om de laadtijd verder te verkorten

Tip: zelf de laadtijd van een pagina meten? Dat kan bijvoorbeeld met GTMetrix, de Pingdom-speedtest of Google Pagespeed Insights.

Veiligheid van de website

De veiligheid van een website blijkt bijvoorbeeld uit het SSL-certificaat. Dat zorgt voor een https-adres, in plaats van http. De verbinding is beveiligd. Dat voorkomt een veiligheidswaarschuwing door Google en andere zoekmachines. Vervolgens waarderen zoekmachines veilige websites beter dan onveilige websites.

Goede site-structuur

Een site-structuur in een piramidevorm zorgt doorgaans voor de beste vindbaarheid. Die piramide is als volgt opgebouwd:

  • https://eyeonline.nl/specialisme/ – hoofdpagina
  • https://eyeonline.nl/specialisme/zoekmachine-optimalisatie/ – subpagina
  • https://eyeonline.nl/specialisme/zoekmachine-optimalisatie/technische-seo/ – sub subpagina

Onze SEO-campagnes laten zien dat een logische structuur leidt tot de beste vindbaarheid.

Geen dubbele content

Unieke, relevante en interessante content draagt bij aan een betere vindbaarheid, dus een hogere positie in Google. Dubbele content (duplicate content) lijkt een shortcut naar meer content met zoektermen. Google en andere zoekmachines zijn daar streng op. Je mag content niet twee keer gebruiken, als het doel daarvan is om de vindbaarheid te verbeteren.

Wij analyseren de website op dubbele content. Als er sprake is van een artikel dat ook op een andere website staat of dat ook op een andere pagina op de website staat gebruiken we een canonical-tag. Zo geven we de zoekmachine aan welke van de dubbele pagina’s de belangrijkste is, en mee moet wegen voor de vindbaarheid.

Geoptimaliseerde afbeeldingen

Afbeeldingen verrijken pagina’s, bijvoorbeeld ter illustratie bij geschreven content. Die afbeeldingen bieden bovendien een kans voor verdere technische optimalisatie voor SEO. We gebruiken de beschrijving van de afbeelding en de ALT-tag om zoekmachines aan te geven wat er op de afbeeldingen staat.

Bovendien houden we in de gaten of afbeeldingen op de website nog laden, dus beschikbaar zijn. Zodra er problemen of dode links ontstaan merken we dat op, geven we dat door en kunnen we dat meteen oplossen.

Gestructureerde data

Met gestructureerde data geven we zoekmachines zoals Google meer informatie mee over pagina’s. We nemen daarin bijvoorbeeld de volgende elementen op:

  • Prijs van een product
  • Datum van een evenement
  • Veelgestelde vragen

Google kan die informatie meteen in de zoekresultaten laten zien. Bovendien draagt het bij aan de waarde van de pagina, dus kom je daarmee hoger in Google.

Voorbeeld van gestructureerde data voor veelgestelde vragen

Gestructureerde data FAQ

Redirects waar dat nodig is

Verwijder je een pagina van de website of verplaats je die binnen de structuur? Wij zorgen voor de benodigde redirects. Op die manier verwijzen we bezoekers automatisch door en geven we Google aan wat er is veranderd. Dat voorkomt dat er SEO-waarde verloren gaat, opgebouwd met pagina’s die niet meer (op dezelfde plek) beschikbaar zijn.

Related insights

Data driven marketing for 2023

Wat is SEO en hoe kom je hoger in Google? Een complete gids in 10 minuten leestijd

Lees meer

Data-driven marketing in 2023: deze 13 trends wil je niet missen

Lees meer

Vragen over deze post?

Wil je meer weten over de inhoud van deze post? Of zijn er vragen ontstaan na het lezen van bovenstaande informatie? Aarzel niet en neem contact met ons op! Een van onze specialisten helpt je graag.

Kom in contact

close
helpen
KlantenserviceHi, kan ik je helpen?

We zijn bereikbaar op